Artikel top billede

Panasonic: Fysiske butikker skal drive salg af 3Dtv

Men Andrea Gisle Joosen, nordisk direktør for Panasonic, mener ikke, det er hendes problem at netbutikker lukrerer på butikkernes salgsindsats.

For Panasonic er det altafgørende, at deres nye 3Dtv bliver vist og demonstreret for forbrugerne ude i butikkerne. En ny teknologi som 3Dtv skal nemlig sælges til kunderne ved, at de oplever den.

»Det er utrolig vigtigt, at teknologien er tilgængelig og kunderne kan se vores tv. så de kan forstå og opleve 3D. Derfor er vores strategi at stille så mange 3D-display i butikkerne, som vi kan,« siger Andre Gisle Joosen.

Mens Andrea Gisle Joosen lægger vægt, at så mange af Panasonics 3Dtv, som muligt bliver udstillet ude i butikkerne, så erkender hun også, at den salgsindsats, der bliver gjort i butikkerne, måske ikke giver et salg til de fysiske butikker, men at kunderne efter at bestemt sig for teknologien køber Panasonics 3Dtv på nettet. Hun mener dog ikke, at det er hendes problem.

»Ærlig talt, så kan jeg hverken stoppe eller gøre noget ved at produkterne sælges på nettet. Det problem må butikkerne løse,« siger hun

Hun erkender samtidig, at netbutikker ikke kan bruges til at promovere nye teknologier, som 3Dtv.

»Det er umuligt at se, hvad 3D betyder i en netbutik. Netbutikker er en udmærket kanal til at sælge produkter, som er kendt. Men jeg må sige, at vi er afhængige af de fysiske butikker og deres salgsindsats for at få 3D ud til forbrugerne,« siger Andrea Gisle Joosen.

Selv om hun ikke vil give særlige fordele til de fysiske butikker, mener hun dog alligevel, at de bør kunne klare sig overfor konkurrencen fra nettet.

»Jeg tror, at når de har kunden i butikken, så vil kunden ofte også købe der. Jeg føler, at Panasonic sælges på kvalitet og ikke pris,« afslutter hun.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan vil AI-assistenten Microsoft Copilot transformere processer og dit arbejdsliv

Med Microsoft Copilot får du for første gang en intelligent, personlig assistent ved hånden, som kan løse opgaver og lette hverdagen. Få inspiration til, hvordan Copilot kan automatisere rutineopgaver og transformere din hverdag.

18. juni 2024 | Læs mere


Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig lyder det fra rapporter, at de offentliges it-systemer er støvede og fulde af teknisk gæld. Dette er en farlig cocktail for de offentlige institutioner, men en særdeles lækker drink for cyber-kriminelle.

20. juni 2024 | Læs mere


Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere