Forhandlere: : Frygter Google mangler support bag kanalsatsning

Google forestiller sig, at itforhandlere kan tjene penge på at yde support til Google Apps, men i USA udtrykker forhandlere skepsis over om Google er klar til at støtte forhandlerne i den satsning.

Forhandlere udtrykker frygt for, at Google ikke er klar til en kanalsatsning med deres nye Google Apps-platform. Det sker i en artikel på CRNs amerikanske søstersite.

Kritikken kommer efter en kommentar på den amerikanske blog, Joel on software. Under overskriften »Don't ever use Google Apps for anything important«,  fortælles historien om, hvor galt det kan gå, hvis man bruger Google Apps i en virksomhed og har brug for at komme i kontakt med supporten.

Google forestiller sig i fremtiden, at forhandlere er første led i support-kæden i det nye Gogle Apps-kanalkoncept.

»Telefonsupport til betalende slutkunder er lige præcis den value add-service vi forventer, at vores forhandlere vil sørge for. Der er helt klart en mulighed for at lave dybere support på dette område,« siger en Google talsmand til amerikanske CRN.

Med henvisning til blogartiklen, så frygter den amerikanske forhandler, ITsynergy, imidlertid at Google ikke er klædt på til at støtte op om forhandlerne, når der opstår lidt mere komplicerede problemer.

»Det virkelige spørgsmål er, om Google vil yde støtte nok til deres kanalpartnere, når der opstår problemer som eskalerer,« siger ITsynergys direktør Michael Cocanower til CRNs amerikanske søstermedie.

Michael Cocanower tror ikke på, at Google er klar til kanalen endnu. Hans firma har derfor valgt ikke længere at sælge løsninger fra firmaet Postini, som efter Googles opkøb nu er en del af Google Apps.

For Cocanower er spørgsmålet ikke, hvorvidt der er gode forretningmuligheder i Google Apps.

»Spørgsmålet er, hvor lang tid det tager for Google at indse, at de er nødt til at være et mere kanalvenligt firma,« siger han.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Teknologiens frontløbere i en forandringsfyldt verden

    CIO’erne spiller en centrale rolle i at drive moderne virksomheder fremad i en usikker tid.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job