En blanding af teknisk viden og fokus på forretningsmæssige aspekter.
Sådan præsenteres en ny uddannelse på Aalborg Universitet.
Den længere historie bag den nye ingeniøruddannelse i it, kommunikations- og medieteknologi er, at man vil skabe studerende, der kan navigere i fremtidens smeltedigel af kommunikations-, medie- og informationsteknologi.
Populært sagt skal de studerende være klædt på til at skabe fremtidens svar på Youtube eller Facebook.
Selv om uddannelsen startes af Aalborg Universitet, så kommer selve uddannelsen til at foregår på universitetets afdeling i Ballerup.
Uddannelsen begynder efter sommerferien.
Der findes allerede uddannelser, der smager lidt af det samme, men ifølge Aalborg Universitet, så forsøger uddannelsen at gå dybere i tekniske områder som internet, mobilkommunikation, digitalt tv, Facebook og så videre - og samtidigt at kombinere det med brugernes behov og de mulige forretningsmuligheder.
Firmaer som Motorola, Nokia, LitePoint og TERMA har været med til at udarbejde jobprofiler til den nye uddannelse. Efter uddannelsen kan man dog også vælge at læse videre på en anden ny kandidatuddannelse i Innovativ kommunikationsteknik og entrepreneurship.