Samtidig vil de arbejde med fælles standarder, som skal garantere kvaliteten af de leverede IT-kurser.
De tre fremhæver, at der gennem de sidste to år har været et prisfald på 40 procent på de kurser, som forhandlerne må benytte for at få deres medarbejdere certificeret i Microsoft - og at kvaliteten af »lavpriskurserne« i deres øjne er for dårlig.
Samtidig har en spiller som A-team, der med meget lave priser er vokset kraftigt på netop Microsoft-området, skaffet kursusbranchen dårlig omtale med gentagne konkurser, mener konkurrenterne.
»Nu har vi i lang tid set stiltiende til, at fokus har været på den del af it-kursusbranchen som leverer uprofessionelle it-kurser, og som ustandseligt går konkurs og efterlader gæld hos ansatte, kunder, partnere og leverandører. De største virksomheder i den danske kursusbranche ønsker nu at gøre det synligt, at kvalitet og etik ikke er blevet gammeldags,« siger Brian Eberhardt, direktør for Superusers.
Mere om sagen i dagens udgave af Computer Reseller News.