Konkursbegæringen, der er på vej mod Service Provider, er ikke det eneste problem, virksomhedens direktør Lars Persson slås med for tiden.
Anklagemyndigheden mener nemlig, at han tilbage i foråret 2007 stjal kundekartoteket fra firmaet Compare Support, hvor Lars Persson på det tidspunkt var ansat som servicechef.
Compare Support gik kort tid efter konkurs og efterlod en række producenter og forhandlere uden mulighed for at få serviceret deres produkter.
Særlig hårdt ramt var den tyske virksomhed Medion, som kort tid efter konkursen i Compare Support overlod sine serviceopgaver til Lars Perssons nystartede Service Provider. Medion har selv for nylig valgt at droppe Service Provider som serviceleverandør.
Ifølge politiadvokat Peter Godsk står Persson tiltalt for overtrædelse af Markedsføringslovens paragraf om erhvervshemmeligheder, som kan give op til halvandet års fængsel.
Det har ikke været muligt at få fat på Service Providers direktør Lars Persson, siden han sendte medarbejderne i Service Provider hjem uden løn for et par uger siden.
Men tidligere har han udtalt, at han udelukkende har brugt oplysninger, der vedrørte Medion, og at han forventer at blive frikendt, når retssagen går i gang.
»Det drejer sig om, at jeg har benyttet den database, som indeholdt Medions kunder, så vi kunne hjælpe dem, efter de var kommet i knibe ved konkursen i Compare Support,« sagde Lars Persson dengang.