Havde de 100 deltagere på CRN Reseller Day troet, at de kunne komme sovende igennem dagens første foredrag, så tog de fejl.
Sociolog Emilia van Hauen lagde nemlig ud med at opfordre deltagerne til at lægge arm med sidemanden, og det blev startskuddet til et foredrag, der vækkede salen.
Gennem foredraget tog hun tilskuerne med på en sociologisk rejse for at vise, at vi står over for en ny epoke. Hvor de sidste 30 år har været en lang egofest, er nye fællesskaber fremtiden. I forhold til salg betyder det, at relationer i fremtiden bliver vigtigere end produkter.
”Vi er ved at bevæge os fra management by fear til management by love”, lød det blandt andet fra Emilia van Hauen.
”Emilia van Hauens foredrag har virkelig givet mig noget at tænke over. Hendes tanker om at se på salg som et spørgsmål om relationer frem for produkter har fået mig til at overveje, om vores salgsarbejde skal gribes an fra en helt ny vinkel,” sagde Jesper Vogelius fra Expense Reduction Analysts efterfølgende.
Også CRN's chefredaktør, Allan Thestrup, var meget tilfreds med arrangementet.
"Oplægsholderne var interessante og inspirerende, og mit indtryk er, at deltagerne fik en masse nye tanker med hjem," sagde han.
Senere deltog de fremmødte i workshops, der spændte over alt fra salg og strategi til mobility og sikkerhed, og sidst, men ikke mindst, blev dagen rundet af med et underholdende indslag fra den tidligere IBM-sælger og olympisk vinder Søren Holmgren.