Twitter er sød musik i Dells kasse

Dell tjener 16 millioner kroner på at sælge gennem twitter-beskeder.

Der er penge i små pip for it-virksomheder, der vil sælge restvarer. Ved at annoncere på Twitter, den mobile adgang til små beskeder, har Dell solgt varer for 11 millioner kroner. Desuden har Dell solgt for yderligere fem millioner kroner til kunder, der har fulgt et link på Twitter til andre dele af Dells onlinebutik. Det skriver Dells chef-twitter Stefanie Nelson på sin blog.

De små mobilpip har tilbudt returvarer og reparerede varer til rabatpriser siden 2007. Det første halvandet år med twitter gav kun fem millioner kroner i omsætning til Dell, men metoden er dog ved at vinde fodfæste i Dells forretning med 638.000, der lytter med på twitterbeskederne. Og nu tager salget fart. I de seneste seks måneder har Dell solgt for fem millioner kroner ved hjælp af twitter. Ifølge Stefanie Nelson skyldes succesen, at de mange tilbud kom regelmæssigt samt at flere tilbud kun var rettet mod twitterfølgerne.

»Reaktionerne har været meget positive, men jeg vidste, at jeg kunne gøre mere. Så jeg begyndte at twitte mere regelmæssigt og skabe flere twittereksklusive tilbud, som skabte mere omtale og hjalp os til at øge vores base,« skriver Stefanie Nelson.
 

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Midtjylland

    KMD A/S

    DevOps Engineer

    Københavnsområdet

    PensionDanmark

    Incident & Problem Manager

    Københavnsområdet

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil