IBM-huset I-seven melder sig ind i Microsoft-klubben

IBM-forhandleren I-seven vil ikke længere sættes i bås som ren IBM-partner. Det sætter grænser for vækstmulighederne er utidssvarende i forhold til markedet, lyder begrundelsen.

Artikel top billede

Den religiøse kamp er ikke vores kamp, lyder det fra IBM-huset I-Seven, der nu går ud og fortæller deres kunder, at de også er til Microsoft.

»Der sker meget ofte det, at vi i dag bliver betragtet som ren IBM-partner. Når en kunde ønsker at skifte til eksempelvis Microsoft, så bliver vi automatisk dømt ude. Ved nu at gå ud og fortælle vores kunder, at vi også satser på Microsoft-løsninger, fortæller vi dem, at vi gerne vil være med dem hele vejen. På den måde tror vi, at vi får mulighed for, at fastholde og endda vækste vores forretning,« siger I-sevens direktør Henrik Hansen.

I-seven er en af de store Lotus-partnere for IBM i Norden, og er kendt for at være dedikeret til IBMs produkter. Derfor er det også et stort skridt at tage for I-seven erkender direktør Henrik Hansen. I hvert at melde det offentlig ud.

»Man skal høre det, vi samtidig siger. Faktum er, at hvis kunderne vælger at skifte platform, så er vi nødt til at følge kunderne. Hele den integration, når du har flere platforme, er det, vi er gode til. Problemet er i dag, at når kunderne tager den beslutning, så er vi ude, fordi man opfatter os som rent IBM-hus. Men fakta er, at vi har hjulpet flere af vores kunder med for eksempel, at skifte mail-platform« siger Henrik Hansen.

For ham er det vigtigt, at komme ud med budskabet om, at I-seven følger kunderne.

»Vi gør det, kunderne ønsker. Den religiøse kamp er ikke vores kamp,« slår han fast.

Han erkender, at det måske er utraditionelt, at melde det ud på den måde. Men han føler det har været nødvendigt.

»Vi annoncerede den nye strategi på IBMs software-dag. Det gav os en del dialoger. Og IBM stiller selvfølgelig også en masse spørgsmål. Men jeg tror i virkeligheden, at det her er med til at fastholde platformen, og jeg har faktisk ikke oplevet en negativ effekt. Og når jeg får lov til at forklare mig, så kan folk godt følge med. Det kan IBM også. IBM Global services laver jo også både det ene og det andet. Det findes jo ikke mange kunder, der er rene på IBM eller Microsoft for den sags skyld,« siger Henrik Hansen.

Han mener, det som forhandler er vigtigt, at signalere, at man følger markedet, og ikke binder sig fast til en type løsning.

»Markedet går mere i mix. I praksis betyder det, at integration er det vigtigste. Derfor skal vi fortælle, at vi kan flere ting. Det handler ikke om, at vi er ved at smide hele vores baggrund væk og løbe bort fra Lotus-markedet,« konstaterer Henrik Hansen.
 

Læses lige nu

    Aller Media A/S

    Salesforce Administrator & Application Specialist

    Uspecificeret arbejdssted

    Capgemini Danmark A/S

    Presales Lead End User Services

    Københavnsområdet

    Rambøll Management Consulting

    Senior Software Engineer

    Midtjylland

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    At opnå ægte digital suverænitet kræver modstandsdygtig netværkes struktur

    Ønsket om digital suverænitet er blevet mere udbredt i løbet af det sidste årti.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car