Servicegruppen satser på outsourcing

25-års jubilæum skal bruges på at tage mellemstore kunder på outsourcing-markedet, fortæller Servicegruppens direktør, Preben Duus Jørgensen.

Servicegruppen for Dataudstyr i Hedehusene vil have en større del af outsourcingmarkedet. I stedet for kun at tage sig af traditionelle break-and-fix-opgaver, hvor en tekniker kører afsted, når en computer er gået i stykker, vil Servicegruppen være ansvarlig for driften af kundens it.

»Vores outsourcingforretning har det godt, hvor vi har rigtig godt fat i kunder med mellem 100 og 500 brugere, og hvor der kommer få, men gode kunder ind,« siger Preben Duus Jørgensen, der er administrerende direktør for Servicegruppen, der i år fejrer 25-års jubilæum.

Sidste år investerede Servicegruppen 10 millioner kroner en i gennemgribende opgradering af det AX-system, der holder styr på vedligeholdelsesforretningen for både danske og nordiske kunder, og det nye system skal standardisere arbejdsgangene hos Servicegruppen og give plads til vækst.

»Den nordiske forretning skal gerne vokse 50 procent over de næste tre år,« siger Preben Duus Jørgensen.

Han forklarer, at outsourcing er en naturlig udvikling fra de traditionelle vedligeholdelsesopgaver, fordi der er synergier med både kunder, partnere og arbejdsprocesser, når man får det overordnede ansvar for detn vedligeholdelse man i forvejen udfører. I løbet af 2009 har Servicegruppen derfor fået flere kunder og kroner på outsourcingområdet.

»Vi bliver til en overordnet outsourcingleverandør, for kunderne ser i højere grad vedligeholdelse som en outsourcingopgave. Sagens kerne er, at vi vælger at tage et større ansvar for vores kunder på midtmarkedet, hvor vi bruger vores kræfter,« siger han

Til gengæld skrumper resten af forretningen ind. I 2009 faldt den samlede omsætning med 12 procent til 104 millioner kroner samtidig med at Servicegruppen fyrede eller sagde farvel til 20 medarbejdere.

Nu går det dog igen fremad, siger Preben Duus Jørgensen, der fortæller at bunden blev nået midt i 2009. Han forudser, at 2010-omsætningen vil ligge på det samme niveau som sidste år og at overskuddet vil stige. Preben Duus vil bruge 25-års jubilæet til at fortælle kunderne om Servicegruppens outsourcing-evner og tror, at outsourcing om ti år kan være dobbelt så stor en forretning for Servicegruppen som nu.

»De er bare starten. Vi er best in class på mange områder, og det vil vi omsætte til større vækst,« siger han.
 

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Data Management Consultant

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    AI Systemarkitekt til opbygning af Forsvarets nye IT-platform

    Nordjylland

    Djurslands Bank

    IT-supporter til Djurslands Bank

    Midtjylland

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S