Xerox tilbyder hundredelapper

Afhold et kundeseminar og få 100 kroner pr. deltager - sådan lyder printerspecialisten Xerox' tilbud til forhandlerne her i tredje kvartal. Kravet er, at man arrangerer, inviterer og lægger lokaler til.

Desuden skal arrangementet godkendes af Xerox, som selv vil deltage med hardware, rådgivning og personale, fortæller leverandørens danske kanalchef, Bjarke Nyby.

»Man kan sagtens få et ordentligt dækningsbidrag på at sælge printere. Men det kræver, at man går ind og tilfører værdi. Et kundearrangement er en af vejene,« siger han.

»I branchen taler vi om, at Edpriser.dk ødelægger muligheden for at tjene penge på produkterne, men det er der ingen grund til. Og vores salg gennem forhandlere, der benytter Edbpriser.dk er da også meget beskedent. Erhvervskunder, der køber printere fra 8000-9000 kroner er indstillet på at betale for service,« mener Bjarke Nyby.

Xerox har det seneste års tid fået etableret en åben kanal ved siden af de traditionelle Xerox Partnere, og nogle af disse forhandlere kan få meget højere dækningsbidrag ud af deres Xerox-salg, hvis de undgår priskonkurrence og i stedet går ind og forklarer kunden om de fordele, han opnår ved at købe produktet hos netop dem, vurderer Bjarke Nyby.

»Hvis kunden spørger, hvorfor de ikke kan sælge til de priser, man finder på Edbpriser.dk, skal man som forhandler have svaret parat. Og det er, at kunden for merprisen kan opnå for eksempel at få printeren stillet op, få svar på spørgsmål om, hvordan tonerkassetten pakkes ud og sættes korrekt i. Det kan virke banalt, men for den sekretær, som skal benytte printeren, er det måske ikke banalt. Forhandlerne kan også tilbyde, at kunden kan ringe, hvis der er problemer, eller hjælpe kunden med et udskrivningsjob, hvis printeren svigter - og så videre. Alle disse ekstrating vil få kunden til at vælge den lidt dyrere løsning og derved sikre forhandleren en fornuftig margin. Det kan verificeres empirisk,« slår han fast.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra FPT Software

    Flere Nordiske Virksomheder Ser mod Øst for Succesfuld Digital Transformation

    Kunstig intelligens (AI) og digital transformation bliver i stigende grad centrale elementer i danske virksomheders strategier.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S