Infor atter på udkig efter nye danske partnere

Med to nye nordiske partnere skruer den amerikanske softwaregigant atter op for forsøget på at øge salget gennem kanalen. Samtidig bejler virksomheden til nye partnere.

Artikel top billede

Mens den amerikanske softwaregigant Infor allerede for to år siden meldte ud, at den ville stærkere ud gennem kanalen, har kanalresultaterne ladet vente på sig. Men det skal der laves om på nu hos virksomheden, der blev stiftet af IBM-udbrydere for snart ti år siden.

»I Danmark er det i dag kun 12 procent af Infors indtjening, der kommer gennem kanalen, og det gør Danmark til et af vores svageste lande i forhold til salg gennem kanalen. Det betyder, at vi har meget arbejde foran os,« siger Jean-Philippe Pommel, vicedirektør for Infors salgskanaler og partnerskaber i EMEA-regionen.

Han anerkender, at rekrutteringen af nye partnere gennem de seneste år er gået langsommere end forventet, blandt andet på grund af matheden i markedet, men han håber, at virksomheden indenfor de næste tolv måneder kan øge kanalandelen til 20 procent i Danmark.

Infor har netop indgået aftale med de to nye nordiske partnere, konsulentfirmaer Midport Scandinavia og Mazeppa, hvoraf den sidstnævnte kommer til at arbejde med Infor-løsninger på det danske marked.

»Vi er desuden på udkig efter flere partnere,« fortæller Pommel.

Han mener ikke, at udfordringerne på det danske marked er anderledes end udfordringerne andre steder.

»Det danske marked adskiller sig ikke meget fra markederne i lande som England og Holland. Den største udfordring alle stederne er prispresset,« siger Jean-Philippe Pommel
 

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly