Doro vil sælge hver fjerde IP-telefon

Der skal stå Doro på hver fjerde solgte IP-telefon på det danske marked for bredbåndstelefoni. Det er målsætningen for den danske afdeling af den svenske telefonproducent Doro. Foruden IP-telefoner vil leverandøren sælge switch-bokse, der gør det muligt at benytte en traditionel fastnettelefon til bredbåndstelefoni.

»På et forholdsvis nyt marked som produkter til bredbåndtelefoni er det afgørende med en producent, som kender telefonimarkedet indgående. Det gør vi, og dét tror jeg, at mange forhandlere og brugere vil betragte som et klart plus,« siger Laust Andrés, country manager for Doro i Danmark.

De første IP-telefon-produkter fra Doro lanceres til december. I første omgang bliver der tale om blandt andet en switch-boks og en IP-telefon med USB-stik. Det betyder, at telefonen kan kobles til den bærbare computer og anvendes i stedet for et headset. Endvidere lancerer Doro også en traditionel IP-telefon, der kan sættes direkte i internet-stikket.

»Der er nok ingen tvivl om, at virksomheder har det største økonomiske incitament til at benytte IP-telefoni, men i takt med, at markedet bliver modnet, forventer vi, at flere og flere private brugere skifter til bredbåndstelefoni,« siger Laust Andrés.

»Selv om markedet på nuværende tidspunkt må betegnes som meget småt, er der ingen tvivl om, at potentialet er enormt. Om 10 år vil alle benytte IP-telefoni,« føjer han til.

Målet er at erobre 20 til 25 procent af markedet for IP-telefoner i Danmark. Her bliver en af udfordringerne, ifølge Laust Andrés, at opdyrke en ny forhandlerkanal.

»Vi har valgt en tostrenget strategi i forhold til forhandlerleddet. Dels arbejder vi på, at udbyderne af bredbåndstelefoni skal sælge vores IP-telefoner i en samlet pakkeløsning med trafik og hardware. Og dels forsøger vi at få foden inden for hos traditionelle IT-hardwareforhandlere,« siger han.

Læses lige nu

    KMD A/S

    Product Owner

    Midtjylland

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    BI-koordinator / IT & administrativ support

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    SAP logistikproces specialist til Forsvarsministeriet Materiel- og indkøbsstyrelsen

    Københavnsområdet

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S