Forhandlere af sikkerhedsprodukter fra Trend Micro får nu klar besked: Vær proaktive og tjen penge, eller bliv valgt fra!
Den barske melding er kernen i et nyt aggressivt forhandlerprogram, som ifølge en pressemeddelelse fra Trend Micro betegner et radikalt opgør med kanalen. Producenten siger nu lige ud, at man går efter at luge ud blandt forhandlere, så »flittige« forhandlere i langt højere grad end tidligere bliver belønnet, mens de dovne bliver valgt fra, hvis de ikke tager sig sammen.
Ifølge Trend Micros danske landechef, Kim Lindberg, baserer for mange af Trend Micros eksisterende kanalpartnere deres forretning på gentegning fra de samme gamle kunder. I stedet vil han have forhandlerne frem i skoene for dels at jagte nye kunder og dels skabe mersalg hos eksisterende kunder.
Kim Lindberg henviser til, at analysefirmaer som Gartner, IDC og Forrester alle på trods af den økonomiske krise peger på et stort vækstpotentiale på sikkerhedsmarkedet. Og Trend Micro vil have deres del af den voksende kage, hvor der er store muligheder for at tjene gode penge på både traditionel sikkerhed og cloud-sikkerhed.
»De fleste partnerprogrammer er ikke meget andet end en liste over rabatter. Den type af programmer får kanalen til at vælge en passiv strategi i stedet for at engagere sig. Vores nye program skal udfordre kanalen og belønne de kanalpartnere, som engagerer sig i vores forretning, ligesom vi vil engagere os mere i deres, så begge parter kan tjene flere penge,« siger Kim Lindberg, som oplyser, at udlugningen blandt Trend Micros forhandlere allerede er godt i gang.
Det nye partnerprogram er opdelt i fire kategorier, og de mest engagerede forhandlere bliver belønnet og støttet med uddannelse, certificering, specialisering, forretningsplanlægning, marketing og ikke mindst attraktive avancer.