Lenovo tager kampen op om de små forhandlere

I kølvandet på HPs gazelle-program har konkurrenten Lenovo nu også lanceret et rabatprogram til de små forhandlere. Tilmeldingerne vælter ind, hævder Lenovos danske direktør.

Artikel top billede

Små forhandlere er en ombejlet størrelse for tiden.

Mens HP for nylig lancerede sit såkaldte gazelleprogram, dog uden at komme flyvende fra start, følger Lenovo trop og har lanceret et rabatprogram målrettet de små forhandlere.

»Programmet er en fortsættelse af det lange seje træk hos Lenovo om at fokusere på pc-markedet hele vejen rundt. Vi vil gerne ud og have fat i de små forhandlere, fordi vi tror, at de sælger til nogle kunder, som vi ikke har fat i. Vores baggrund i IBM gør, at vi traditionelt har været stærke på de store kunder, og det vil vi også være på de mindre kunder,« fortæller Lenovos danske direktør Peter Juul Jørgensen.

Han fortæller, at målet er at få et trecifret antal nye forhandlere tilmeldt inden årets udgang. Et mål, som næsten allerede er nået, da tilmeldingerne er væltet ind siden lanceringen den 1. oktober, hævder Peter Juul Jørgensen.

»Vi er langt foran vores plan, det er lige før, vi allerede har nået målsætningen,« fortæller direktøren og tilføjer, at efterspørgslen kommer lidt bag på ham.

Programmet, der vedrører de såkaldte Topseller-produkter, tilbyder forhandlerne en ekstra rabat ved køb af minimum ti produkter i kvartalet.

Sælger forhandleren mellem 10-24 enheder gives der fem euro i rabat pr. enhed, mens der gives ti euro i rabat pr. enhed, hvis forhandleren sælger mellem 25-49 enheder. For over 50 solgte enheder lyder rabatten på 15 euro pr. enhed. Rabatten overføres til forhandlerne i slutningen af kvartalet.

»Formålet har været at gøre programmet enkelt og simpelt. Det er et helt åbent program, hvor forhandlerne ikke skal binde sig til noget, han skal sådan set bare signe up,« siger Peter Juul Jørgensen og tilføjer, at programmets enkle udformning er præget af tidligere erfaringer med mere komplekse systemer, som ikke har haft den store succes.

Programmet er åbent for alle forhandlere, der ikke er Premium Resellers.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

    Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S