Fullrate gider ikke være på Facebook eller Twitter længere

Facebook-brugere suger kræfter ud af Fullrates kundeservice. Så nu har Fullrate sat de sociale platforme på standby.

Fullrate har haft et ganske aktivt engagement på Facebook og Twitter. Men ikke længere.

Telefoni- og internetleverandøren har bevidst valgt at lukke ned for sine sociale kanaler.

"Det er en servicekanal, der stiller større og større krav til os om hurtigere og hurtigere responstider, og det går jo ud over effektiviteten i vores call center," forklarer administrerende direktør Peter Mægbæk Madsen hos Fullrate.

"Når man stiller et touchpunkt til rådighed, så ligger der en forpligtigelse i at opretholde en hvis responstid. Især på de her medier, hvor man i gamle dage kunne tillade sig at besvare et brev på en uge eller to. På Facebook er der forventninger om, at vi svarer inden for et par timer. Det kræver døgnbemanding og vil koste os otte mand. Det synes vi ikke, at det er værd på nuværende tidspunkt. Vi vil hellere bruge mere krudt på vores primære touchpunkter," siger Peter Mægbæk Madsen.

Direktøren forklarer, at langt de fleste kundehenvendelser kommer via mail. Henvendelser via Facebook og Twitter er med hans ord "marginaliseret".

Fullrate har ikke slettet profilerne helt, men sat dem i standby. Sidst på året skal det vurderes, om det giver mening at give de sociale platforme en kold skulder.

Men I var jo så gode...
Firmaet har nu været uden sine egne kontaktpunkter på Twitter og Facebook i nogle uger.

"Indtil videre kan vi ikke se den store effekt, andet end at vi får frigjort nogle kræfter til vores callcenter og mail-support. Det er i mit hoved en sund købmandsbetragtning i forhold til, at vi ikke bare drøner derudaf og vil være alle steder. For man kan opnå stor effektivitet i at fokusere på nogle enkelte steder - og gøre det godt der," siger Peter Mægbæk Madsen.

For nogle år siden fik Fullrate ellers ros af mange for at bedrive opsøgende kundeservice på Twitter. Kunder, der skrev om deres Fullrate-problemer på Twitter, blev kontaktet af Fullrates personale - og fik løst udfordringerne på den måde. Forbrugerrådet advarede i første omgang om den opsøgende kontakt til kunderne - men indrømmede senere, at Fullrate havde bedrevet moderne kundeservice.

Stopper I med at drive den slags opsøgende kundeservice?

"Det er klart, at når vi lukker vores Facebook-profil, kan man i sagens natur ikke skrive derinde længere. Men man kunne godt forestille sig, at vi gør det andre steder på nettet".

Der er meget hype omkring sociale medier i øjeblikket. Har I overvejet, om det også kan give pr-bagslag at slukke for jeres sociale kanaler?

"Vi betragter os ikke som lemminger. En grundlæggende ting ved Fullrate er, at vi ikke altid gør, som alle andre gør. Og det vil vi blive ved med. Og fordi alle siger, at man skal være på Facebook og Twitter, giver det ikke mening for alle. Jeg er med på, at det er godt for mange virksomheder, og at der er mange sunde ting ved at være der. Men lige nu giver det ikke god mening for vores forretning," siger Peter Mægbæk Madsen.

LÆS OGSÅ:

Fullrate gav lynservice - fik skældud af Forbrugerrådet


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Dibs Payment Services A/S
Betalingssystemer til e-handel og detailhandel.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få mere fart på og kvalitet i udviklingsafdelingen med DevOps

Få indsigt i den populære DevOps-tankegang, der kendetegner den moderne it-organisation, hvor samarbejde og integration er nogle af nøgleordene. Kom og hør konkrete cases fra virksomheder, der arbejder efter DevOps og mød de førende leverandører, der fortæller, hvordan du kommer derhen, hvor udviklingsafdelingen kan understøtte den digitale innovation med de ideer og i det tempo, som der forventes.

30. maj 2017 | Læs mere


Dropbox partnerdag 2017

Det er en fornøjelse at præsentere en ny stor forretningsmulighed med Dropbox Business. På partnerdag får I indsigt i både kommercielle og tekniske aspekter ved at sælge Dropbox Business. Arrangementet henvender sig til både eksisterende Dropbox-forhandlere i Danmark og til jer, der leder efter nye forretningsmuligheder, og som overvejer at blive Dropbox-forhandler.

31. maj 2017 | Læs mere


Business intelligence - den nye bølge: Få styr på de nye løsninger og alle mulighederne

En ny bølge af af moderne BI-løsninger og -produkter skaber helt nye muligheder. Vi sætter fokus på den nye BI-bølge.

07. juni 2017 | Læs mere





Comon
Ups - kontroversiel funktion kan afsløre utro Tinder-brugere
En funktion i den populære dating-app Tinder kan betyde, at du uforvarende kommer til at afsløre din dating-profil.
Job & Karriere
Dansk it-firma masseansætter: Skal bruge 90 nye medarbejdere med disse it-profiler
It-virksomheden BEC skal bruge 90 nye it-medarbejdere. Her kan du se de konkrete it-profiler, BEC er på udkig efter.
White paper
Cloud transformation: Vind, træn eller tab
Dette whitepaper er for de virksomheder, der vil i gang eller er ved at træffe beslutningen om at gå i gang med migreringen til cloud.