Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Kort efter de første Galaxy Note7 ramte markedet begyndte historier om overophedende eller ligefrem eksploderende og brændende mobiler at dukke op.
Samsung tager sagen alvorligt. Som et resultat af indberetningerne, har producenten gennemført en omfattende undersøgelse, og har fundet ud af, at der er et problem i forhold til batteriet.
Kalder alle mobiler tilbage
På IFA-messen fik vi en snak med Jimmy Voss, som har ansvar for mobil-afdelingen i Danmark. "Vi har valgt at kalde samtlige Galaxy Note7-enheder tilbage til Korea, hvor de bliver tjekket en ekstra gang, inden de sendes ud til kunderne. Der skal ikke være nogen som helst tvivl hos kunden om, at de får en smartphone, der er hundrede procent i orden," fortæller Jimmy, og fortsætter:
"Vi forstår, at dette påvirker mange mennesker, men det er en måde at sikre, at vi fortsat kan levere produkter af den højeste kvalitet til vores kunder. Sammen med vores partnere arbejder vi nu for at sikre, at denne proces går så hurtigt og problemfrit som muligt".
Leveringen forsinkes
Kunder der allerede har modtaget en Galaxy Note7, vil få mobilen udskiftet med en ny. Det gælder dog ingen danskere, for mobilen er ikke nået ud til kunderne herhjemme endnu. "Dem der har forudbestilt mobilen må vente 3-4 uger længere end lovet. Som et plaster på såret vil ventetiden vil blive kompenseret med gratis tilbehør eller lignende. Kunden kan også vælge at få en Galaxy S7 og et Gear VR headset i stedet", fortæller Jimmy Voss.
Indtil nu har Samsung modtaget 35 indberetninger om batteriproblemer på verdensplan.