Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

YouSee har flest utilfredse kunder

Mobilselskabernes kundetilfredshed falder generelt. En ny undersøgelse fra EPSI Rating viser at branchen oplever det største dyk i 10 år. Årsagen er formentlig at corona har øget kundernes forventninger til, hvad de skal have ud af deres abonnement. I bunden af listen finder man YouSee.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

I årets måling af kundetilfredsheden blandt mobilbranchens aktører, er tilfredsheden faldet fra 77,6 i 2019 til 75,5 i 2020.

Den er således 2,1 indekspoint lavere end sidste år. Det er det største dyk i tilfredsheden, over 12 måneder, som EPSI Rating har set i mere end 10 år, når man har målt på mobilbranchen.

Corona stiller større krav

Analyseinstituttet mener, at man skal finde årsagen i corona-krisen, der med mere hjemmearbejde og en udvidet brug af mobilnettet, har givet kunderne et større fokus på, hvad de får ud af deres abonnement.

Resultaterne skal dog også ses i lyset af en rekordhøj stigning i kundetilfredsheden sidste år.

Det er YouSee, der har lavest kundetilfredshed i undersøgelsen. Resultaterne kan ses herunder:

qagxargnrcdbqsww0b0b.jpg (331×339) Kundetilfredshed Mobil 2020 EPSI Rating  



Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere