Ericsson lancerer WAP- telefon

R320s er den første WAP-telefon fra den svenske telegigant.

Indhold

Af Peter Clement Gotschalk

23. september: Ved to særlige arrangementer i Hong Kong og USA lancerede Ericsson i slutningen af september den nye WAP-telefon, R320s, som er en af de første telefoner på markedet, der er forberedt på den nye WAP version 1.1.

Telefonen er udstyret med WAP-browser, infrarødt modem, diktafon og voice recorder, kalender og indbygget elektronisk udveksling af visitkort. R320s har et slankt og meget tyndt design, og er således kun 15 mm tynd. Den vejer under 100 gram, men er en smule lang på grund af et stort display på fem linier.

Ericsson R320s´ indbyggede, trådløse modem muliggør hurtig overførsel af data fra bærbare eller håndholdte computere. Telefonen er endvidere den første fra Ericsson med indbygget digital optagefunktion. Der kan for eksempel optages korte memo-beskeder direkte på telefonen.

I følge Ericsson henvender R320s sig især til den avancerede bruger, typisk forretningsmanden, der ønsker et optimalt kommunikationsværktøj til at lette en travl hverdag. Telefonen bliver tilgængelig på det danske marked i Q1 år 2000.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere