Flere reklamer på Internet

Mere end hver tredje danske virksomhed annoncerer på nettet.

Af Magnus Bredsdorff

Der er udsigt til flere reklamer på Internet. Det viser en undersøgelse fra Greens Analyseinstitut ifølge dagbladet Børsen.
Undersøgelsen bygger på svar fra 825 danske virksomheder, alle med over 50 ansatte. På grund af virksomhedernes størrelse er undersøgelsen ikke dækkende for hele det danske erhvervsliv.
Alligevel er tendensen klar. Annoncemarkedet på Internet står foran en eksplosion, som giver håb om, at de hjemmesider, som skal have deres indtægter fra annoncer, omsider kan begynde at tjene penge.
Allerede i dag reklamerer 38 procent af de virksomheder, som analyseinstituttet har talt med, på Internet. Og 66 procent mener, at Internet giver dem bedre muligheder for at markedsføre sig.
Børsen anslår det samlede danske reklameforbrug til omkring 10 milliarder kroner om året. Det betyder, at potentialet for reklamer på Internet allerede nu er mellem 100 og 500 millioner kroner om året.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere