Hvis filmbranchens Bodilfest blev en fejring af dogme-tanken, var uddelingen af Thorprisen fredag aften til gengæld en ren fest for Novo Nordisk. Medicinalfirmaet var nomineret i tre kategorier og vandt dem alle. Eller rettere: De multimediafirmaer, der har fremstillet web- og cd-rom-løsningerne, vandt.
Cd-rom’en "Velkommen til Novo Nordisk" vandt den største ære: Ikke nok med, at den blev valgt til den bedste uddannelses-cd-rom for voksne, den blev også valgt til det bedste multimediaprodukt overhovedet. Dermed fik firmaet Interactive Media Solutions tildelt Årets Thor.
– Alle nye medarbejdere i Novo får cd-rom’en uddelt. Den har kostet firmaet halvanden million, til gengæld er introduktionen til nye medarbejdere blevet ensartet, siger projektleder Kristian Sloth, Interactive Media Solutions.
Det 13 mand store firma har eksisteret siden 1994 og specialiserer sig i uddannelse og budskabsformidling på cd-rom eller web.
Præmierne blev uddelt ved en stor fest i går efter messens lukning.
Vinderne i årets Thor-konkurrence
1. Bedste forbrugerorienterede handelshjemmeside: www.iso.dk, lavet af Ahead A/S.2. Bedste forbrugerorienterede oplysningshjemmeside: www.nationalbanken.dk, lavet af MouseHouse.
3. Bedste søgemaskine på den danske del af Internet: www.jubii.dk.
4. Bedste erhvervsrettede hjemmeside: www.novo.dk, lavet af Araneum.
5. Bedste uddannelsesorienterede hjemmeside: Novo Nordisk Virtual Lab, lavet af Araneum.
6. Bedste bannerreklamekampagne. Denne pris udgik.
7. Bedste underholdningsbaserede hjemmeside: Musik.org fra Nat & Dag.
8. Bedste underholdnings-cd-rom for voksne: Crosstown – Giften, lavet af Deadline Multimedia.
9. Bedste underholdnings-cd-rom for børn: Magnus & Myggen, Skumlesens Hævn, lavet af Ivanoff.
10. Bedste uddannelses-cd-rom for voksne: Velkommen til Novo Nordisk, lavet af Interactive Media Solutions.
11. Bedste uddannelses-cd-rom for børn: Byens Lys, lavet af Feldborg Multimedia.
12. Bedste erhvervsrettede cd-rom: Avedøre 2, lavet af MouseHouse.