Af Malene Grouleff, IDG Online
På blot fire måneder har den danske foderstofgigant DLG kapret 35.000-40.000 fastnet-telekunder og 15.000-20.000 mobilkunder. Lokkemaden er klækkelige rabatter på både abonnement og samtaletakster. Det kan DLG gøre i kraft af en aftale med Tele Danmark om videresalg til erhvervskunder.
Det skriver Børsen.
Strandhugsten af kunder på landet har fået det gamle telemonopol til at reagere. På et møde med DLG i denne uge indskærpede Tele Danmark, at aftalen ikke giver DLG ret til at sælge mobiltelefoni til privatkunder.
- Det har ikke været officielt meddelt, at vi giver for høje rabatter. Men i kampens hede er der faldet knubbede ord. Sådan går det, når markedet bliver liberaliseret, siger administrerende direktør i DLG, Asbjørn Børsting til dagbladet Børsen.
DLG bebuder, at selskabet er klar som mobiloperatør på det danske telemarked om et halvt til et helt år.