Af Malene Grouleff, IDG Online
Forsikring i sig selv er ikke noget, de fleste finder særligt spændende. Men trænger sig på, når vi for eksempel gifter os, får børn eller køber bil og hus. Det er baggrunden for Codans netstrategi, hvor selskabet huserer i kulissen bag foreløbig fire nye portaler.
Det skriver Jyllands-Posten.
Bilejere vil Codan forsøge at nå via et samarbejde med Group 4 Falck og softwareselskabet CSC. Der skal satses et ikke oplyst to-cifret millionbeløb på en trafikportal, som åbner omkring nytår.
På sundhedsområdet har Codan entreret med NetDoktor i Sverige. Det skal resultere i en helseportal senest næste år.
Det grå guld vil Codan i kontakt med via en seniorportal, der skal realiseres sammen med Ældre Sagen, BG Bank med flere.
Codan overvejer desuden at åbne en husportal. Her er der dog endnu ikke nogen partnere på plads.
Endelig har Codan indgået samarbejder med blandt andet den svenske storbank SEB, der købte Codan Bank, og med biludlejningsfirmaet AVIS.