På lørdag den 27. august udløber fristen for at anmelde krav til TDC for virksomheder og institutioner, der har betalt for meget på telefonregningen i 1998 og 1998. Flere virksomheder har overvejet at udtage stævning mod TDC for at sikre sig, hvis der efterfølgende opstår uenighed om kravet, men det er unødvendigt, oplyser teleselskabet til Berlingske Tidende. TDC understreger at man ikke har nogen interesse i at belaste retssystemet med retssager.
»Selvfølgelig klapper fælden ikke dagen efter den 27. august. Lige fra starten har vi sagt klart, at krav skal anmeldes inden 27. august. Og når vi så har fået dem, kikker vi velvilligt på dem. Det betyder ikke, at vi er rigide. Vi indgår så i en velvillig dialog om, hvorvidt der er et krav, hvor stort kravet er o.s.v. Det kan ikke nødvendigvis afgøres på et øjeblik. Hvis vi så ikke kan blive enige, siger vi jo ikke: Det var bare ærgerligt - fristen er udløbet,« siger kommunikationsdirektør i TDC, Ulf Lund, til Berlingske Tidende.
TDC tabte for nylig en principiel sag i Højesteret, hvor Novo Nordisk havde krævet en million kroner tilbage. Novo Nordisk har nu fået pengene retur, mens alle andre selv skal anmelde deres krav - senest lørdag i denne uge.