Konkurs skaber hjemmepc-kaos

Forhandlere og producenter arbejder hårdt på at få løst support-problemerne efter krakket i Compare Support, som ti af de største leverandører af hjemmepc-ordninger har brugt.

Konkursen hos Compare Support giver hovedpine hos både producenter og forhandlere. En stor del af de store danske hjemmepc-aftaler er nemlig hængt op på support fra Compare Support, erfarer ComONs søsterblad CRN.

»Det ville ikke være sandt, hvis jeg sagde, at vores kunder ikke bliver berørt af det her. Men vi arbejder i øjeblikket på højtryk for at løse problemerne,« siger Christoffer Witt Qvist, salgsdirektør hos i2i, der har solgt mange hjemmepc-sager med Compare Support på support-delen.

Compare Support havde specialiseret sig i support på hjemmepc-sager, og blandt kunderne har været stort set alle de store spillere som TDC, Topnordic og Nicator.

Også hos TDC erkender man, at konkursen giver problemer. Thomas H. Kristensen, produktchef i TDC Erhverv, ligger angiveligt vandret for at løse problemer, men har i en mail sendt følgende kommentar:

»Vi har allerede fundet nye servicecentre og er i fuld gang med at implementere dem i systemerne. Alle eksisterende reparationer vil derfor blive gennemført, og alle vil få deres udstyr tilbage. Vi stoppede med at bruge Compare Support til nye kunder allerede før de gik konkurs, og det er derfor kun en del af vores eksisterende kundebase, der skal overflyttes.«

Hos producenterne Fujitsu Siemens og HP bekræfter man, at mange hjemmepc-sager er solgt med Compare som Support-partner.

»Vi knokler med disse ting lige nu. Jeg forventer helt sikkert, at have praktisk løsning i næste uge. Primært skal de berørte kunder have et telefonnummer, de kan ringe til. Det er det, vi skal have op at stå,« siger Anders Herløv, der kanalchef hos HP.

Samme melding lyder fra Fujitsu Siemens Computers servicedirektør, Palle Jensen, der allerede har fået sendt over 120 computere fra Compare Support videre til andre servicefirmaer.

De fleste involverede partnere har kendt til problemerne hos Compare siden sidste fredag, hvor selskabet fortalte, at der ville blive indgivet en egenbegæring om konkurs.

Selve konkursdekretet blev afsagt over Compare Support i går lige omkring middag. Samtidig er alle medarbejdere blevet sendt hjem.

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Sikkerhed | Aarhus C

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    22. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S