Ringe interesse for betalingstjenester

En undersøgelse fra Jupiter Media Matrix viser, at 70 procent af de voksne surfere ikke har tænkt sig at betale for indhold på internettet.

De danske tjenester, der har tænkt sig at kræve betaling for deres indhold kan gå en træg tid i møde. En frisk undersøgelse fra analysefirmaet Jupiter Media Matrix viser, at 70 procent af de voksne netbrugere ikke har tænkt sig at betale for tjenester på nettet. Alligevel tror 42 procent på, at fremtidens internetindhold vil komme til at koste penge. Det skriver NewsBytes.

Til trods for den ringe interesse fra surferne tror Jupiter Media Matrix alligevel på, at betalingstjenester vil generere store indtægter i fremtiden. Det kræver blot, at internettjenesterne tilbyder kunderne "pakker" med indhold fra flere indholdsleverandører til en samlet pris, i stedet for at stå alene med salg af indhold til små penge.

Jupiters analytikere mener, at en samlet pakke, med tilbud fra flere forskellige genrer vil skabe kabel-tv lignende tilstande, hvor kunderne er villige til at betale et samlet beløb for at få indhold fra flere kanaler.

Analysefirmaet vurderer at salg af indhold på internettet vil stige fra 700 millioner dollar i år til 2,3 milliarder dollar i år 2006. Video- og audiounderholdning vil stå for den største bid af indtægterne, med 600 millioner dollar, mens porno og finansiel information vil generere henholdsvis 400 og 350 millioner dollar.

Jupiters rapport er baseret på interviews med 2097 internetbrugere.

Link:

  • Jupiter Media Matrix
  • Csis Security Group A/S

    Senior Director, People & Culture

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Københavnsområdet

    Metroselskabet og Hovedstadens Letbane

    Senior OT Cybersecurity Advisor til Københavns Metro

    Københavnsområdet

    Event: Computerworld Cloud & AI Festival

    Digital transformation | Ballerup

    Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

    16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse