Kuglepenne, kopipapir og andre ofte brugte kontorprodukter skal være trækplastrene i den nye lavprisbutik med navnet Bascibuy, som e-markedspladsen Gatetrade nu lancerer på nettet.
Basicbuy skal adskille sig fra den almindelige Gatetrade-markedsplads ved at det er Gatetrade selv, der i forvejen har forhandlet de gode tilbud hjem, som virksomhederne så kan benytte sig af. I dag er det i princippet sådan, at Gatetrade blot fungerer som et mødested for kunder og leverandører.
»Med Basicbuy giver vi virksomheden mulighed for at købe de mest almindelige varer som kuglepenne, kaffe, computere og kopipapir til en meget lav pris. Konceptet minder om et lavprissupermarked, hvor man hurtigt kan købe de mest basale arbejdsrelaterede varer. Og så behøver man ikke tænke så meget på prisen, da de altid er lave,« siger Steen Gede, administrerende direktør i Gatetrade.
Basicbuy har i første omgang 800 varenumre, og både små og store virksomheder kan få glæde af tilbuddene, i det der ikke er noget mængdekrav for at opnå rabat.
Åbningen af lavprisbutikken markerer at Gatetrade for alvor forventer at 2004 skal være markedspladsens store gennembrudsår. Siden starten i 2001 har markedspladsen haft svært ved for alvor at vende de danske virksomheder til at handle på en elektronisk markedsplads, hvor man ikke længere har den samme personlige kontakt til leverandørerne.
Således er kun knap 1200 private og offentlige virksomheder kunder på markedspladsen, men med Basicbuy forventer Gatetrade i år at runde 3000 kunder.