DSB's netbestilling kørt af sporet

Siden onsdag aften har det været umuligt at bestille en togrejse på DSB's hjemmeside.

Hvor det traditionelt er sne, der volder DSB kvaler på denne årstid, er det denne gang IT-systemerne den er gal med.

»Netbutikken er ikke tilgængelig for øjeblikket. Prøv igen senere.« Det er den besked som siden onsdag aften har mødt tusindvis af danskere, når de har forsøgt at bestille en togrejse på DSB's netbestillingssystem på www.dsb.dk.

Det er stadig muligt at slå op i rejseplanen og se hvornår togene kører, men det er ikke muligt at bestille billetter.

Onsdag aften begyndte systemet at køre ustabilt, og DSB valgte derfor at lukke det helt ned.
»Vi er i gang med at søge efter fejlen, og vi har nu indsnævret det til to muligheder,« siger Anton Stonor fra DSB's informationsafdeling til ComON.

Han forventer at netbestillingssystemet er i luften igen torsdag aften.

Opdateret: Billetbestillingen virker igen her til morgen fredag.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job