Packard Bell øgede sit salg med 25 pct. i 1999 til i alt 1,1 mia. US$ i Europa. I Danmark steg salget med hele 121 pct. Packard Bell er NEC Computers Internationals forbrugerdivision, der producerer og markedsfører computere
til hjemmebrug.
I alt blev der sendt 1.064.468 enheder ud fra Packard Bells to europæiske fabrikker. Det er 30 pct. flere enheder end året før. Det resulterede i en omsætningsfremgang på 25 pct. til 1,1 mia. US$ eller godt 8 mia. danske kroner. Alene i december forlod 215.000 computere samlebåndene på
Packard Bells fabrikker i Angers og Livingstone i henholdvis Frankrig og Skotland.
- I Danmark steg salget med hele 121 pct. Det bekræfter rigtigheden af vores salgsstrategi, der primært satser på distribution gennem detailhandelen, der er europæernes foretrukne måde at handle på, siger Rune Johansen, der
er Packard Bells informations- og marketingchef i Norden. I Danmark forhandles Packard Bell af bl.a. Fredgaard og Merlin.
Rune Johansen peger især på to årsager til den store succes på det europæiske marked. Packard Bell har lanceret den usædvanligt designede Spirit, Le Div@ og en række andre nye produkter i 1999. Hertil kommer de velkendte serier Platinum, MultiMedia og Club, som har været tilgængelige
på markedet i flere konfigurationer.
- Desuden tror jeg, at vores satsning på udelukkende at levere computere forberedt til Internet er rigtig. Alle Packard Bell computere er forsynet med modem, en omfattende software-pakke, der gør det lettere at surfe på
nettet. Desuden tilbyder vi gratis Internetadgang med mulighed for egen emailkonto og hjemmeside ved køb af en Packard Bell computer, slutter Rune
Johansen.