Mobiltelefoner er fyldt med fejl

Ifølge en britisk forbruger-undersøgelse skal hver syvende mobiltelefon sendes til reparation i det første år efter købet.

En forbruger-undersøgelse gennemført at det britiske magasin Which viser at hver syvende mobiltelefon skal sendes til reparation i det første år efter købet, skriver Jyllands-Posten.

Nokia og Samsung klarer sig bedst i undersøgelsen, mens telefoner fra Motorola og Sony Ericsson har flest fejl.

I gennemsnit er der fejl i hver femte telefon fra Motorola og Sony Ericsson, mens det er mindre end hver tiende telefon fra Nokia og Samsung.

Motorola har allerede reageret ved at udsende en pressemeddelelse hvor producenten lover, at fejlfri telefoner har højeste prioritet.

Blandt teleselskaberne fik Tesco og Virgin Mobile den bedste bedømmelse, mens Vodafone og Orange klarede sig dårligt.

Teleselskabet 3 fik også en negativ bedømmelse, men antallet af svar fra 3-kunder er for lille til at være repræsentativt.

Tallene er baseret på interviews med 2.500 mobiltelefon-købere i Storbritannien.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere