Tele2 forhøjer prisen på sms

I et nyt abonnement fra Tele2 koster alt 59 øre. Også sms'er.

Teleselskabet Tele2 lancerer nu et nyt abonnement kaldet »KnockOut«. Her koster alt fra minuttakst, til opkaldspris til sms'er 59 øre. Derved lægger Tele2 sig væsentligt højere end andre teleselskaber på sms-pris og opkaldsafgift.

Prisstigninger er sjældent set som salgsargument i telebranchen, men til gengæld håber selskabet at indlede priskrig med den lave minuttakst.

»Forbrugerombudsmanden har kritiseret teleselskaberne for, at produkterne på det danske marked ikke er gennemskuelige nok. For at komme kritikken i møde tilbyder vi nu forbrugerne et helt nyt mobilabonnement uden bindingsperiode, og hvor alt koster 59 øre,« siger Thomas Nistrup, der er markedsdirektør i Tele2.

Ifølge Tele2 er abonnementet rettet mod kunder, der taler længe ad gangen i deres mobiltelefon.

»Hvis man taler mere end fire minutter ad gangen og ikke sms'er meget, så er der mange penge at spare på det her tilbud,« siger Thomas Nistrup.

Abonnementet kræver desuden, at kunden har et minimumsforbrug på 59 kroner om måneden.

Navnenyt fra it-Danmark

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S