Dyrt at viderestille mobilen

En undersøgelse viser at det kan koste op til fem kroner i minuttet at viderestille mobiltelefonen.

Det kan blive en dyr fornøjelse at viderestille sin mobiltelefon. Helt præcist tikker taxameteret med op til fem kroner i minuttet i det mest grelle tilfælde. Men der er stor forskel fra selskab til selskab, viser en undersøgelse, foretaget af magasinet Mobil.

Teleselskaberne har nemlig vidt forskellig politik for, hvad det koster at viderestille et opkald.

Hos Danmarks største teleselskab, TDC, stiger prisen for viderestilling af opkald fra 70 øre til normal samtalepris den 1. juni. Afhængig af tidspunktet for viderestillingen og ens abonnement, så vil det altså koste op til fem kroner pr. minut, når nogen ringer op til din viderestillede mobiltelefon.

Hos discount selskabet CBB Mobil tager man sig ikke kun betalt for almindelige samtaleminutter ved viderestilling - det koster yderligere 50 øre per minut. Viderestilling til telefonsvarer er dog gratis.

Det selskab, der ifølge undersøgelsen, er billigst, er Sonofon, der tager 70 øre i minuttet for at viderestille opkald til mobiltelefonen.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Københavnsområdet

    PensionDanmark

    Automation Developer til Team Process Automation

    Københavnsområdet

    BEC

    Implementation Consultant

    Region Sjælland

    Annonceindlæg fra Comm2ig

    Er vanens magt den største trussel for cirkulær transformation i IT-branchen?

    IT-branchen står for 4% af CO2-udledningen, men vi udskifter vores udstyr langt oftere, end behovet retfærdiggør.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S