Dyrt at viderestille mobilen

En undersøgelse viser at det kan koste op til fem kroner i minuttet at viderestille mobiltelefonen.

Det kan blive en dyr fornøjelse at viderestille sin mobiltelefon. Helt præcist tikker taxameteret med op til fem kroner i minuttet i det mest grelle tilfælde. Men der er stor forskel fra selskab til selskab, viser en undersøgelse, foretaget af magasinet Mobil.

Teleselskaberne har nemlig vidt forskellig politik for, hvad det koster at viderestille et opkald.

Hos Danmarks største teleselskab, TDC, stiger prisen for viderestilling af opkald fra 70 øre til normal samtalepris den 1. juni. Afhængig af tidspunktet for viderestillingen og ens abonnement, så vil det altså koste op til fem kroner pr. minut, når nogen ringer op til din viderestillede mobiltelefon.

Hos discount selskabet CBB Mobil tager man sig ikke kun betalt for almindelige samtaleminutter ved viderestilling - det koster yderligere 50 øre per minut. Viderestilling til telefonsvarer er dog gratis.

Det selskab, der ifølge undersøgelsen, er billigst, er Sonofon, der tager 70 øre i minuttet for at viderestille opkald til mobiltelefonen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere