Fremgang for AOK

Pæne regnskabstal og støt stigende læsertal. Det er situationen for oplevelsesguiden AOK.

Efter nogle turbulente år har oplevelsesguiden Alt om København (AOK.dk) nu fået vind i sejlene.
Med styrket redaktionelt indhold og udgivelse på print som gå-i-byen sektion i Berlingske Tidende er læsertallene stødt stigende. Samtidig kom guiden ud af 2004 med et pænt regnskabsresultat. Således fik selskabet bag AOK i 2004 et nettoresultat på 9,9 mio. kroner mod 1,0 mio. kroner i 2003 og underskud i årene før det.

Selskabet selv mener at det er Berlingske Tidendes køb af AOK.dk sidste år der - kombineret med en målrettet forretningsstrategi - er årsagen til den positive udvikling. Siden AOK i januar begyndte at udkomme som fast gå-i-byen sektion i Berlingske Tidende, er trafikken på websitet steget med hele 25 pct. og de kommende læsertal på print i september, forventes meget positive.

»Fusionen med Berlingske Tidende giver særdeles positive forretningssynergier, som kan hjælpe os til at erobre positionen som markedsleder på kulturområdet. Med øget mandskab og tværmedialt samarbejde mellem print og web har vi styrket indholdet på en række populære stofområder,« siger direktør Nicolai Hæggelin, AOK.dk.

AOK.dk har bygget sin nye profil og forretningsstrategi op med udgangspunkt i en større bruger- og læserundersøgelse, som blev gennemført under sammenlægningen med Berlingske Tidende. I første omgang har AOK.dk sat mere fokus på områder som shopping og livsstil, som er meget populært blandt læserne.

AOK.dk sætter yderligere fokus på sin nye og bredere profil med en større marketingskampagne, som bliver skudt i gang i midten af juni. Kampagnen kører i radio, dagblade og på web.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil