ITunes-mobil ligner et flop

Motorolas iTunesmobil ROKR har i medierne fået en meget hård medfart. Blandt andet skrev Fortune kort efter lanceringen, at ROKR var et middelmådigt redesign af Motorola E398. Samme mønster viser sig nu blandt forbrugere, der heller ikke gider eje telefonen.

En undersøgelse der baseres på distributører, butikker og call centre viser dystre tal for Motorolas ROKR med det populære øgenavn STINKR.

Den returneres nemlig langt oftere end alle andre typer mobiltelefoner i samme prisklasse, og det kendetegner utilfredsheden med telefonen og peger på, at den er intet mindre end et flop.

Ifølge analytiker Albert Lin fra American Technology Research, så er returneringsraten på ROKR seks gange højere end normalt.

Motorolas Ed Zander siger til de dystre tal, at det er korrekt at Motorola kom dårligt fra start, men at det kan rettes op med markedsføring. Zander påpeger endvidere, at forbrugerne forventede en iPod og fik noget andet, og at det i sig selv var skuffende og måske forkert grebet an af Motorola fra starten.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere