Telia og Mobilix med SMS-problemer

Flere kunder hos Mobilix har oplevet, at en enkelt SMS-besked er vokset til en spam-syndflod. Problemet optræder tilsyneladende kun, når Telia-brugere sender beskeder til Mobilix-kunder.

Telia-kunden Michael Walker var en af de første, som blev ramt af problemet. En harmløs SMS-besked til vennerne landede hos hver modtager mellem 10 og 40 gange - men kun hos de modtagere, der har abonnement hos Mobilix. Selskabet har erkendt, at der er tale om en fejl i systemet.


Trods forsikringer om, at der arbejdes på problemet, er fejlen endnu ikke løst. Ifølge teleselskabet vedrører problemet kun beskeder, der er sendt fra 28-numre - som tilhører selskabet Telia. Også hos Telia arbejder man på at rette problemet.


Hverken Mobilix eller Telia har offentliggjort informationer om problemet på deres hjemmeside. "Historien kommer mere og mere til at dreje sig om tillukkethed og et uhørt lavt informationsflow overfor de respektive firmaers kunder. Som almindelig forbruger spørger jeg bare; Hvad er det egentlig der sker, og hvor længe skal det vare ved?" siger Michael Walker.


En anden kunde hos Mobilix, Peter Bech, fortæller til ComON, at han har oplevet et tilsvarende problem. Sidste torsdag modtog han en SMS-besked fra en Telia-kunde - en besked, som siden er kommet omkring 20 gange til hans mobiltelefon.


Læs også:


  • SMS-besked bliver til spam-syndflod




    Brancheguiden
    Brancheguide logo
    Opdateres dagligt:
    Den største og
    mest komplette
    oversigt
    over danske
    it-virksomheder
    Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
    Hewlett-Packard ApS
    Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

    Nøgletal og mere info om virksomheden
    Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

    Kommende events
    IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

    IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

    24. september 2025 | Læs mere


    NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

    Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

    30. september 2025 | Læs mere


    Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

    Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

    02. oktober 2025 | Læs mere