Pixmania bag dansk forhandler-koks?

Danske Buyvision mister e-mærket efter problemer hos leverandøren Pixmania.

Den danske parallelimportør Buyvision i Augustenborg lukker sin webshop ned til et minimum efter leverandørproblemer. Buyvision sælger fladskærme som de køber hos den franske webgigant Pixmania, men efter talrige kundeklager, fordi varerne ikke dukkede op, meddeler E-handelsfonden i dag, at fonden har taget e-mærket fra Buyvision.

»En del forbrugere har klaget over manglede levering, så jeg stopper med Buyvision og venter på, at tiderne bliver bedre,« siger Buyvisions indehaver Timur Jensen, der dog fortsætter sin forretning på et minimalt vågeblus udelukkende med varer fra danske leverandører.

Han begyndte som parallelimportør af fladskærme for to år siden, men i takt med at priserne faldt, valgte han at opgive sit eget lager og i stedet få Pixmania til at sende varerne direkte til slutkunden. Det skulle spare omkostninger til fragt, men Pixmania har ikke været gode til at fortælle, når en vare var i restordre. Han har derfor først opdaget, at kunderne ventede forgæves på deres vare, når de har klaget til ham, fortæller han.

»Pixmania har været utrolig svære at samarbejde og kommunikere med, og der kunne nemt gå tre-fire uger fra vi kontaktede dem, til vi fik en løsning,« siger Timur Jensen.

Ifølge E-handelsfonden mister Buyvision e-mærket fordi forhandleren ikke har afhjulpet de kundeklager, der har været. Timur Jensen afviser dog, at der ikke er taget hånd om problemerne eller at kunderne mister penge..

»Alle kunder har sikkerhed for deres penge, fordi de har betalt med Visa/Dankort, så nu har jeg kun tre-fire kundesager, som jeg mangler at få afsluttet,« forklarer han.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra SoftwareOne

    Glem hypen: Her er tre steder hvor AI allerede leverer

    Ifølge SoftwareOne ligger de reelle AI-gevinster gemt i områder af central betydning for forretningen.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S