Det lød næsten for godt til at være sandt, da en sammenslutning af verdens luksushoteller - »The Leading Hotels of the World« - fejrede sit 80 års jubilæum ved at tilbyde tusindvis af overnatninger til 19,28 dollar eller omkring 100 kr. For at deltage skulle man registrere sig på hjemmesiden lhw.com, hvor der blev talt ned til kampagnens start den 1. oktober kl. 14.00 dansk tid.
I 80 minutter herefter var der åben for, at alle kunne gå ind og booke op til to overnatninger på et af kædens luksushoteller i perioden fra 1. november til 15. december til den favorable pris. Men alt gik galt - og lhw.com har ikke solgt ét eneste værelse til den specielle pris.
Interessen for tilbuddet har tilsyneladende været så stor, at serveren brød sammen den 1. oktober. Det var umuligt at komme ind på siden og besøgende blev bedt om at prøve igen. Men uanset hvor mange gange man prøvede - serveren kvitterede hver gang med en fejlmeddelelse.
Efter kl. 15.30 kunne lhw.com så fortælle, at alt var udsolgt. Men senere samme dag måtte lhw.com erkende, at aktionen havde udviklet sig til en fiasko. I stedet blev alle tilmeldte inviteret til at udfylde en formular med deres hotelønske og indsende formularen den 2. oktober fra kl. 12.00.
Men heller ikke denne aktion forløb efter planen. Ifølge lhw.com var mange af kunderne forvirret over, hvordan formularen skulle udfyldes og hvor den skulle sendes hen, og man valgte derfor at aflyse hele e-mail-aktionen.
»The Leading Hotels of the World« forsøger i øjeblikket at udvikle en ny plan for, hvordan man skal sælge de billige hotelværelser. Ifølge hotelkæden er der 150.000 tilmeldte deltagere til kampagnen, men kun 6.000 hotelovernatninger tilbydes til den billige pris.