Danskerne bestiller nu varer for over en halv million kroner om dagen over internettet hos Coop Danmark, det tidligere FDB.
I løbet af årets syv første måneder har Coop Danmarks butik på nettet, NETtorvet, omsat for 100 millioner kroner. Det er en fordobling i forhold til 2002.
Denne udvikling ventes at accelerere yderligere i de kommende måneder med en stribe nye tilbud og produktområder til det stærkt stigende antal kunder på NETtorvet.
»Alene i løbet af 2003 har vi fordoblet antallet af kunder, der abonnerer på vores elektroniske nyhedsbreve. En anden væsentlig forklaring er, at både SuperBrugsen og Kvickly har udvidet deres markedsføring af NETtorvet i år, samtidig med, at Dagli- og LokalBrugsen gennem de foregående 3 år har opbygget en voksende, trofast kundegruppe,« siger Internetchef Annette Falberg, Coop Danmark.
Kunderne kan købe et meget bredt udvalg af varer til levering og betaling i hvilken som helst af Coop Danmarks godt 800 butikker i kæderne Kvickly, Kvickly xtra, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og LokalBrugsen.
På denne måde får kunderne mulighed for at købe specielle varer, der normalt ikke er i sortimentet i butikkerne. Nogle af de helt store hit på NETtorvet i år har været designermøbler, eksklusive vine, elevationssenge og motionsudstyr.
»I de kommende tid udvider vi vores tilbud med flere helt nye produktområder,« siger Annette Falberg. Den næste store nyskabelse kommer i efteråret med en butik inden for feminin mode.