Artikel top billede

Nu kommer Kindle med reklamer

Kindle bliver nu billigere. Men der kommer reklamer på skærmen.

Få et it-produkt til en billigere pris – men du skal leve med reklamer. Det er dét koncept, som Amazon nu forsøger sig med. Amazon har lanceret en ny og billigere version af læseapparatet Kindle med det fristende navn ”Kindle with Special Offers”. Kindle er allerede det mest solgte produkt hos Amazon og den fås i to udgaver til henholdsvis 139 og 189 dollar – danske kunder kan også bestille den.

Nu kommer så den nye Kindle with Special Offers, som koster blot 114 dollar. Den er identisk med den normale Kindle – men brugeren bliver altså præsenteret for det, som kaldes for særlige tilbud, eller på godt dansk, reklamer. I det mindste bliver selve læseoplevelsen ikke forstyrret af reklameafbrydelser.

Man behøver altså ikke frygte, at der pludselig springer en reklame frem når man er midt i en e-bog, eller at der indsættes annoncer i e-teksterne.

Amazon har valgt en mere subtil model, hvor de ”særlige tilbud” vises i bunden af Home-skærmen og på den skærmskåner, der automatisk kører når Kindle ligger ubrugt.

Det fortæller Amazon i en pressemeddelelse – hvor man også kan læse at de første annoncører er Buick, Visa, Olay og Chase.

Som en slags indrømmelse overfor sine kunder har Amazon også annonceret en ny applikation, AdMash, hvor man kan stemme om de bedste reklame-skærmskånere. Her kan brugerne altså få indflydelse på, hvilke reklamer der bliver vist på Kindle.

Det er ikke helt klart, hvordan dette skal fungere i praksis, men et preview kan ses hos Amazon. Den enkelte bruger kan også indstille sine egne præferencer for screensavere ved at fortælle om ens interesser, så man f.eks. får vist flere skærmskånere med landskaber eller arkitektur.

Men brugeren kan altså ikke helt fravælge reklamerne – det er prisen for at få den billige Kindle.

Amazons nye strategi for Kindle er ikke mindst interessant, fordi den kan fungere som inspiration for andre producenter af e-bogslæsere og tavlecomputere, som måske også vil tilbyde deres kunder billigere reklamefinansierede produkter.

Den nye billigere Kindle kan allerede nu forudbestilles og sælges fra den 3. maj.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere