Bagger-reklame er usmagelig

Stein Bagger er fokus i salgskonkurrence fra Tech Data, hvor præmien afgøres af, hvor mange års fængsel Stein Bagger idømmes. Den går over grænsen, mener forhandler.



Tech Data har udråbt dagen i dag 12. juni til Stein Bagger-dag. Det sker i en salgskonkurrence, hvor portrættet af Stein Bagger skal lokke forhandlere til at deltage i en salgskonkurrence. Præmien afgørens af hvor mange års fængsel Stein Bagger idømmes. Det er usmageligt mener Gustav Brock fra Cactus Data.

»Jeg synes det er usmageligt. Den Bagger-sag er ikke nogen spøg. Manden har snydt og bedraget i særklasse. En eller anden burde have trukket en grænse,« siger Gustav Brock til ComONs søstersite CRN.

Hos Tech Data synes direktør Carsten Braunschweig, at det er i orden, at bruge Stein Bagger som madding.

»En gang i mellem skal der ske noget. Så er det måske forargelse, der skal til at få folk op ad stolen. Det er jo fredag, og det er dårligt vejr,« siger Carsten Braunschweig.

Gustav Brock køber dog ikke det argument. Han mener, at der er forskel på om man sidder i en lukket kreds og griner, og når man sender joken ud med et nyhedsbrev til sine kunder.

»Et eller andet sted må man trække en grænse. Jeg ved godt at de sidder rundt omkring i marketingafdelingerne og vrider hænderne. Men her er der et filter, der er svigtet,« siger Gustav Brock.

Hos Tech Data trækker Carsten Braunschweig lidt på skulderen. Han indrømmer, at han ikke har set nyhedsbrevet før det blev sendt, og at han nok ville have været lidt betænkelig.

»Men de skal heller ikke altid spørge mig. Og det giver os jo opmærksomhed. Også når I nu skriver om det,« siger Braunschweig og indrømmer, at han i denne sag har lidt som den gamle amerikanske cirkusdirektør P.T. Barnum, der sagde: »Jeg er ligeglade med hvad i skriver - bare I staver mit navn korrekt.«

Gustav Brock mener dog stadig, at Tech Data er gået for langt.

»Man kan spørge, om målet helliger midlet. Jeg synes, at vi alle har et ansvar for at sådan nogle typer som Stein Bagger ikke bliver promoveret. Det er det samme, som når Jønke holder foredrag på højskoler. Samtidig synes jeg også, at Tech Data må respektere deres kunder Det er altså også voksne mennesker i blandt. Det er ikke kun bøvede edb-sælgere, som bare sidder og siger ha-ha.«.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

Huy Duc Nguyen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

Morten Plannthin Lund

Industriens Pension