Yahoo's danske afdeling har søsat en ny surfguide, som giver nybegynderne et grundkursus i, hvordan man udnytter Nettet bedre. Den nye surfguide beskrives som en service overfor nye brugere og mindre øvede brugere.
Brand Manager Pernille Milton Andersen siger: "Som Internetguide er vi naturligvis interesseret i at gøre det let for brugeren og "opdrage" brugerne i at færdes på Internettet. Det er let at komme til at bevæge sig rundt i små cirkler, uden at man kommer nogen vegne. Formålet med vores nye surfguide er at give brugerne optimale betingelser inden de skal igang med at surfe, og informere dem om "netikette" samt tips til gode netsteder."
Selvom mange børn og unge lærer at surfe i skolerne, på netcaférne og derhjemme, er der stadigvæk en stor gruppe nye og uøvede brugere: "En Gallup undersøgelse, foretaget på vegne af Yahoo! Danmark viser, at 46% af den samlede danske befolkning - godt 2 mio. - ikke har surfet på Internet de sidste 3 måneder. Mere interessant er det, at 75 pct. af disse ligger i alderen 25-54 år. Det vil sige, at denne gruppe kan have stor gavn af at anvende vores surf-guide", konkluderer Pernille Milton Andersen.
Guiden findes på http://surfguide.yahoo.dk.