MySpace-profiler er reklamesøjler

Dansk reklamefirma kan fortælle om stigende interesse for at bruge unge menneskers profiler på MySpace og lignende til markedsføring. Det er det næste skridt inden for <i>product placement</i>.

Når du ser en Coca Cola-flaske eller et Samsung fjernsyn i det seneste biografhit, så er det helt sikkert placeret der af driftige reklamefirmaer. Men hvordan er iPod'en eller Von Dutch kasketten havnet på din vens MySpace-profil?

Det kan sagtens være de samme driftige marketingsfolk, som nu har kastet sig over product placement på sociale netværk.

Reklamebureauet Mindpeople fortæller til Nyhedsavisen, at mange virksomheder har indset, at der er sket et skred, så de gamle salgstaler ikke virker længere.

»Det handler meget om troværdighed, fordi den traditionelle reklame mister værdi. Forbrugerne tror mere på deres venner og bekendte. Vi er hurtige til at handle efter råd på MSN og MySpace,« mener Christian Bech fra Mindpeople.

Hvis du sidder og venter på et opkald fra mulige annoncører, skal du måske lige tjekke antallet af "venner" på din profil. Ifølge Christian Bech leder marketingsbureauerne naturligvis efter folk med mange bekendte.

Men net-profileringen er et tveægget sværd, for de unge forbrugere er også hurtige til at fortælle deres omgangskreds om dårlige produkter.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere