Microsofts internet-portal MSN i Danmark har indført en ny struktur, som betyder at MSN Danmark fra i dag ser anderledes ud end alle andre MSN-portaler. Den nye struktur er et opgør med den traditionelle portaltankegang, som forsøger at dække alle tænkelige behov - fremover skal MSN være mere fokuseret.
"Internetbrugerne i dag er langt mere målrettede, end da de fleste portaler blev designet - inklusiv MSN. Derfor har vi taget konsekvensen og lavet om på hele vores portaltankegang, således at indgangen til vores indhold og tjenester er langt mere målrettet og præcis," siger Jens Storm Lernø, Country Manager, MSN Danmark.
En intern analyse af brugeradfærden viste at brugerne havde svært ved at tage stilling til indholdskanalerne. I stedet blev trafikken styret via forsidehistorierne. MSN Danmark har derfor besluttet at reducere de 19 indholdskanaler til fem sektioner, Digitalt, Fritid, Penge & Forbrug, Nyheder og MSN tjenester.
"Vi tror, udviklingen bevæger sig væk fra portalen i den gamle form, hvor udbuddet skulle være så bredt som muligt. Derfor er vi gået foran i Danmark med at prøve konceptet af og har valgt at lancere den nye struktur uafhængigt af de andre MSN portaler. Nu skal tiden vise, om vi har ret, og om vi bliver et eksempel til efterfølgelse for resten af MSN. Allerede nu har vi dog kun hørt positive tilbagemeldinger," kommenterer Jens Storm Lernø.