Produkt-differentiering og et nyt forhandlerprogram skal sætte skub i Citrix' omsætning gennem SMB-forhandlerne oven på en periode med faldende salg til små og mellemstore virksomheder, fortæller regional manager nordic Carsten Thomsen.
For første gang i to år havde Citrix i andet kvartal negativ vækst på globalt plan. I Danmark var væksten dog positiv, og Carsten Thomsen forventer, at Citrix igen i år når op på en to-cifret vækstprocent i Danmark og Norden.
Det globale fald i salget over virksomheder med under 300-400 brugere er ikke slået igennem i Norden, hvor der især har været fremgang siden august, men væksten i segmentet er noget mere moderat end tidligere, oplyser han.
»Derfor har vi besluttet at differentiere vores produkter bedre. Løsningerne rettet mod mindre virksomheder skal lanceres i versioner med begrænset funktionalitet og til lavere pris. På den måde er jeg sikker på, at vi meget bedre kan skabe fornyet interesse for vores produkter i de små virksomheder,« siger Carsten Thomsen.
Han forklarer, at de nye produkter og et nyt SMB-forhandlerprogram kan ventes klar i begyndelsen af næste år.
»Om 14 dage afholder vi en distributørkonference i Lissabon, hvor produkter og program skal diskruteres. Og så vil vi sætte gang i færdiggørelsen af de nye initiativer,« beretter han.
»I dag har vi 80 forhandlere i Danmark. Men der er 500 potentielle Citrix-forhandlere i SMB-markedet,« mener han.