Dell fordobler globalt kanalsalg

Global kanalchef hævder, at partnere hver eneste dag registrerer 120 ordrer hos Dell. Han sænker beløbsgrænsen yderligere, så flere handler bliver omfattet af partnerprogrammet.

It-producenten Dell, der blev en af verdens største producenter på at sælge direkte til slutkunder, er efter godt to år med et forhandlernetværk ved at finde takten som kanalpartner. Flere og flere forhandlere melder sine ordrer til producenten, og den amerikanske it-blogger The VAR Guy har efter en samtale med Dells kanal- og marketingchefer fået de to til at fremlægge tal for væksten.

Ifølge Dells globale kanalchef Greg Davis og ditto marketingchef Paul Shaffer, har registrerede partnere globalt fordoblet antallet af registrerede kundemuligheder i forhold til sidste år. Og i USA og Europa skriver de sig hvert kvartal for 11.000 kunde-muligheder, og får dermed muligheden for at sikre sig eneret på en ordre. Samtidig glider flere og flere registreringer gennem systemet. Hvor det tidligere kun var to ud af tre registreringer, der kom igennem, er det nu tre ud af fire, der får Dells godkendelse.

»Vi ser den dobbelte vækst i vores kanalforretning. Uanset hvordan man måler det, betyder det, at vi vinder med vore partnere,« siger Greg Davis til The Var Guy.

Nu vil Dell skrue op for partnersalget i den høje ende af teknologiskalaen. Som et af de fremmeste mål vil producenten øge antallet af certificerede partners, der skal stå for en større del af salget på enterprisemarkedet og af produkter fra Dells tilkøbte storagevirksomhed Equallogic. Første skridt blev taget i går, mandag, da producenten halverede den nedre grænse for registrering af enterpriseprodukter til offentlige kunder, hvor en forhandler fremover kan kræve eneret til en kundes ordre, hvis prisen er under 150.000 kroner.
 

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra 7N A/S

    7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

    Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

    Navnenyt fra it-Danmark

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job