Intel afviser service på gensolgt harddisk

Intel spænder ben for brokere på det britiske marked. Procenten vil kun give service til den oprindelige ejer af en defekt SSD-disk.

Britiske brokere bliver forhindret i at hjælpe deres kunder, hvis de har solgt den en Intel harddisk. Det britiske it-nyhedssite Channel Register beretter, at Intel afviser at hjælpe en slutkunde, da kundens 80 GB SSD-disk for nylig gik i stykker. Disken var købt hos en forhandler, der havde solgt den til en anden, der siden videresolgte den med alle garantibeviser og kvitteringer.

Den nuværende ejer af disken kontaktede Intel for at få en erstatningsdisk og tilbød i en email at fremsende både faktura og navnet på sælger, så Intel kunne få bekræftet at disken var ægte.

Intel vil dog ikke hjælpe kunden, og i afviser ham i en email:

»Intel giver kun support til den originale ejer af produktet jævnfør vores salgsbetingelser« lyder det i Intels svar.
 

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Capgemini Danmark A/S

    Cloud Architect

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Linux Operations Engineer

    Nordjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job