Artikel top billede

Brocade vil stærkere ud gennem kanalen

Den amerikanske storage-og netværksinfrastrukturproducent Brocade satser i stigende grad på kanalen til at vinde markedsandele fra Cisco og HP på ip-markedet. Det mærkes nu også i Danmark.

(CRN i SIlicon Valley)I Brocades nye bygninger i Silicon Valley, blot få stenkast fra Ciscos hovedkvarter og i kort køreafstand fra stort set alle andre væsentlige it-producenter som HP, Apple og EMC har storage- og netværksproducenten Brocade i de seneste to dage samlet analytikere og journalister til producentens årlige teknologidag.

Her understregede producenten tiltroen til cloud-fremtiden, præsenterede en række nye højteknologiske cloud-understøttende san-fiberprodukter og slog fast, at der arbejdes ihærdigt for yderligere at opbygge producentens salgskanal på ip-markedet, hvor især Cisco sidder robust på markedet.

Mens Brocade traditionelt har stået stærkt på SAN-infrastruktursområdet, betød købet af netværksproducenten Foundry tilbage i 2008 en styrket produktportefølje inden for ip-teknologi med blandt andet routers og switches.

»Siden Foundry-købet er vi gået fra at have 20 kanalfokuserede sælgere til i dag at have 250 på verdensplan. Vi har i dag 250-80 premier- og elitepartnere på globalt plan, mens vi på et bredere plan i dag har kontakt med 7000 forhandlere. Før Foundry-købet var tallet omkring 2000 forhandlere,« fortæller Brocades globale kanalchef, Barbara Spicek.

Også i Danmark er der netop blevet ansat en sælger med fokus udelukkende på kanalen.

Men med de højtspecialiserede produkter er målet ikke at få mange partnere.

»Et af vores kernepunkter i partnerprogrammet er at begrænse os til et lille og selektivt udvalg af partnere. I et land som Danmark har vi ikke noget ønske om mere end ti partnere,« fortæller Brocades globale kanalchef Barbara Spicek og tilføjer, at en større forhandler som Atea kunne være interessant for Brocade at samarbejde med.

Hun understreger, at producenten ikke stiller krav til partnernes omsætning, hvilket også åbner op for mindre forhandlere.

»Vi kigger specielt efter partnere, der kan drive teknologien. Vores første mål er at opnå en tocifret markedsandel i ip-netværksindustrien, og det ser allerede ud til at lykkes til næste år,« lyder det fra den globale kanalchef.

Ifølge Barbara Spicek går 94 procent af virksomhedens salg på ip-området gennem kanalen.

Udbygningen af forhandlernetværket gælder udelukkende producentens ip-produkter, mens aftagerne af virksomhedens SAN-produkter hovedsageligt er andre producenter.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere


Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere