Salgsbutikken igen slettet fra Firmatjek

Knap et døgn var onlineforhandleren på Forbrugerklagenævnets liste over firmaer med dårlig forretningsmoral. Nu har Salgsbutikken erstattet forsvunden telefon.

Striden om en forsvunden mobiltelefon er endt efter Salgsbutikken i Roskilde i går har betalt den erstatning, som butikken er blevet dømt til at betale. Forbrugerklagenævnet pålagde for to år siden onlineforhandlerne at erstatte en telefon, der forsvandt, mens den var indleveret til reparation, men da Salgsbutikken nægtede at erstatte telefonen endte sagen ved Retten i Roskilde.

Efter dommen tilbagebetalte direktør Thomas Schaltz købesummen til den utilfredse kunde, men nægtede at betale de renter, som byretten havde pålagt Salgsbutikken. Thomas Schaltz hævder, at kunden har taget imod den reparerede telefon, og at kunden derfor ikke har noget krav mod hans forretning. Den forklaring godtog dommeren ikke, og fastholdt klagenævnets afgørelse. I går betalte Salgsbutikken så renter og er dermed igen slettet fra Firmatjek-listen.

»Vi gør et utroligt stort stykke arbejde for at efterleve alle lovens regler og strækker os meget langt for at yde den bedste service overfor vores kunder. Men når man ligefrem kan lyve sig igennem systemet og Forbrugerstyrelsen kun lytter til klageren og ikke siger påstand mod påstand og i stedet afviser sagen og henviser til de civile domstole, så er det godt nok svært at forstå retspraksis,« siger Thomas Schaltz.

 




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere