Salgsbutikken igen slettet fra Firmatjek

Knap et døgn var onlineforhandleren på Forbrugerklagenævnets liste over firmaer med dårlig forretningsmoral. Nu har Salgsbutikken erstattet forsvunden telefon.

Striden om en forsvunden mobiltelefon er endt efter Salgsbutikken i Roskilde i går har betalt den erstatning, som butikken er blevet dømt til at betale. Forbrugerklagenævnet pålagde for to år siden onlineforhandlerne at erstatte en telefon, der forsvandt, mens den var indleveret til reparation, men da Salgsbutikken nægtede at erstatte telefonen endte sagen ved Retten i Roskilde.

Efter dommen tilbagebetalte direktør Thomas Schaltz købesummen til den utilfredse kunde, men nægtede at betale de renter, som byretten havde pålagt Salgsbutikken. Thomas Schaltz hævder, at kunden har taget imod den reparerede telefon, og at kunden derfor ikke har noget krav mod hans forretning. Den forklaring godtog dommeren ikke, og fastholdt klagenævnets afgørelse. I går betalte Salgsbutikken så renter og er dermed igen slettet fra Firmatjek-listen.

»Vi gør et utroligt stort stykke arbejde for at efterleve alle lovens regler og strækker os meget langt for at yde den bedste service overfor vores kunder. Men når man ligefrem kan lyve sig igennem systemet og Forbrugerstyrelsen kun lytter til klageren og ikke siger påstand mod påstand og i stedet afviser sagen og henviser til de civile domstole, så er det godt nok svært at forstå retspraksis,« siger Thomas Schaltz.

 

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Trustworks

    Tillid i en Zero-Trust verden

    Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job