Media Markts automatbutik svær at betjene

Træk en Ipod i en automat er ikke så nemt og tillokkende, som det umiddelbart skulle synes, konstaterer CRNs tyske søstermedie efter en reportage-tur til Münchener Hauptbahnhof.

Artikel top billede

Den meget opreklamerede forbrugerelektronik-automat, som Media Markt har sat op på Münchener Hauptbahnhof trækker mange tilskuere, men få kunder. Det var den oplevelse, CRNs tyske søstermedie havde, da de stillede sig op for at lave en reportage fra »den mindste Media Markt i verden.«


Mange stillede sig op for at se på automaten og trykke på skræmen for at navigere rundt. Men få gik så langt, som til at købe et produkt.
Blandt de kunder, der havde til hensigt at købe et produkt, konstaterede tyske CRN frustration over betjeningen og overskueligheden af automaten


En ældre dame stod i lang tid og trykkede på automaten., men endte med at gå igen uden at købe, selv om hun havde planlagt at købe et digitalkamera.


»Lige præcis den slags produkter har man jo brug for rådgivning, når man køber. Jeg vil alligevel hellere gå ind i en butik,« siger Emma Rother til tyske CRN og bemærker, at hun sandsynligvis alligvel bagefter skulle gå hen i en rigtig Media Markt, hvis hun havde købt et kamera i automaten.


En anden kunde Christina Stahl bruger også lang tid på at trykke sig rundt på displayet i automaten. Hun er dog determineret og opsat på at købe et Nintendo DS-spil.


Men da hun efter en del surfen rundt på automatens display og vejledning fra tilskuere endelig får købt det spil, hun gerne vil have, så smider automaten et forkert spil ud, og Christina Stahl må alligevel besøge en Media Markt for at få fat i det rigtige spil.


Tyske CRNs konklusion på reportage-turen var, at selv om mange kiggede og afprøvede automaten, købte stort set ingen produkter i automaten. Flere af dem, der tjekkede automaten ud, mente det var svært at gennemskue priserne og følte måske også, at mange af produkterne var for dyre til, at man ville købe dem i en automat.


Nogle var dog begejstrede


»Det er jo nemt at købe produkterne via trykskærmen,« erklærede 30-årige Viviane Schweighofer, som modsat flere af de andre tyskere CRN talte med synes, at automaten er en god ide.
 

Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Sikkerhed | København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

20. januar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

Laura Bøjer

Netip A/S

VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S