Axcess: HP-angreb er et pr-stunt

HPs nye indbytningsprogram, der skal stjæle kunder fra Cisco, indeholder ikke meget nyt under solen, lyder det fra netværksforhandleren Axcess.

Artikel top billede

I sidste uge beskrev CRN, hvordan HP ved hjælp af et nyt indbytningsprogram skruer op for forsøget på at kapre Cisco-kunder. Programmet giver 20 procent rabat til kunder, der udskifter Cisco-netværksprodukter med HPs egne.

Hos Cisco-forhandleren Axcess, der også forhandler HP, minder HPs nye program dog nærmere om et pr-stunt end om noget, der ikke er set før.

»Der er ikke så meget nyt i det. Det giver selvfølgelig HP noget pr og awareness, men Cisco har gjort det samme med deres trade in-programmer de sidste mange år, og HP har bare ikke haft et så formaliseret program før,« lyder det fra Axcess-direktør Stig Abildsø.

Han forventer derfor heller ikke, at programmet vil betyde de store ændringer i markedsforholdene.

»Som udgangspunkt finder vi altid den løsning, der passer kunden bedst, og for os ændrer det ikke så meget. Vi vil stadig vælge det bedste tilbud, og det er jo det, vi forhandler om hver eneste dag,« siger Stig Abildsø og tilføjer, at en kunde næppe vil bytte en større installation ud for en rabat på 20 procent.

Alligevel er han glad for det nye HP tiltag.

»I HPs position skal man være lidt frækkere og kæmpe lidt hårdere, og med mere konkurrence er det i sidste ende kunderne, der vinder. Det er vi kun glade for,« lyder det fra Axcess-direktøren, der også roser HP for et forbedret produktudvalg.

»Efter H3C-købet (3Com red.) er HP kommet godt med, og vi laver mange løsninger med mixede miljøer. Deres produktprogram er blevet mere konkret,« fortæller han.
 

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Bliv en del af vores team som Infrastruktursystem Specialist i Hvidovre!!

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Data Management Consultant

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Erfaren Linux Operations Engineer

    Midtjylland

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job