Usikkerheden om fremtiden for HPs PSG-division har allerede fået de første HP-forhandlere til at overveje nye fremtidige jagtmarker.
I hvert fald har HP-konkurrenten Dells danske kanalchef, Christian Borg Møhl, allerede fået de første følere fra HP-forhandlere, som ønsker at vide mere om Dells partnerprogram.
»Vi er hele tiden i dialog med forhandlere om, hvad vores strategi er - også i pc-forretningen - og der oplever vi en øget interesse for, hvad vi siger. Vi oplever flere spørgsmål fra HP-partnerne om, hvordan vi forholder os til vores langsigtede strategi,« siger Christian Borg Møhl, som samtidig understreger, at Dell står hundrede procent fast på sin hidtidige kanalstrategi.
Dermed lægger den danske kanalchef sig ikke overraskende på linie med Dells øverste chef og grundlægger, Michael Dell, som i et interview med amerikansk CRN i går bejlede kraftige til tvivlende HP-forhandlere. Og ligesom koncernchefen sidder Dell i Danmark klar ved telefonerne for at tage sig kærligt af HP-forhadlnere på udkig efter nye forretningsmuligheder.
»Vi synes da det er interessant, hvad der sker. De partnere, der er i kanalen hos HP, skule da tage og ringe til os, og få en snak om hvilke muligheder, der er for samarbejde i fremtiden. Uanset den seneste uges nyheder fra HP, har vi en bred produktportefølje, som er interessant for forhandlerne,« siger Christian Borg Møhl.